Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Muzyka GŁOŚNY SUKCES GOLDEN BOMBER

Źródło: Oricon

19.01.2014 | 12:16
Opracowanie: Katarzyna Gudyka

Zespół z impetem rozpoczął nowy rok.

Oricon własnie skończył zliczanie danych na tydzień otwierający rok 2014. Równo 1 stycznia swoją premierę miał długo - bo dokładnie 365 dni - oczekiwany nowy singiel najpopularniejszego ostatnimi czasy indie rockowego zespołu Golden Bomber. Krążek „101 kaime no noroi” w pierwszym tygodniu uzyskal status złotej płyty, sprzedając ponad 157 tysięcy egzemplarzy. To 30 tysięcy kopii więcej niż zeszłoroczny hit „Dance My Generation", który również debiutował na szczycie list przebojów. Golden Bomber stał się wtedy pierwszym od 9 lat zespolem niepowiązanym z żadną wytwórnią, który zdobył pierwsze miejsce na Oriconie od czasu „Yorokobi no uta” zespołu Mongol800 z 2003 roku. Jest również pierwszym zespołem swojego gatunku, który zdobył pierwsze miejsce dwoma kolejnymi wydaniami.

Zespół powstał w 2004 roku i początkowo jego działalność skupiała się na parodiowaniu znanych japońskich artystów. W 2009 roku zdobyli popularność internetową, a w 2011 wydali singiel Memeshikute/Nakunakute, którego główna piosenka „Memeshikute” stała się ich sztandarowym znakiem rozpoznawczym. W 2013 roku zespół na prawie cały rok zawiesił działalność z powodu problemów zdrowotnych wokalisty. Przez całą swoją karierę zachowują komiczny wizerunek jako swój znak rozpoznawczy.

Singiel „101 kaime no noroi” od miesiąca zapowiada reklama, która ukazywała problemy, jakie zespół odczuwa z powodu popularności swojej sztandarowej piosenki. Od dwóch lat piosenka jest na szczycie listy najpopularniejszych piosenek śpiewanych na karaoke i dwa lata z rzędu zespół był z nią zapraszany na noworoczny koncert Kōhaku Uta Gassen. Mimo pasma sukcesów Golden Bomber nie może oderwać się od fatum kojarzenia swojej kariery z tylko jedną piosenką. W reklamie przeprowadzają oni rozmowę z producentem programu telewizyjnego, któremu proponują zaprezentowanie na antenie swojej najnowszej piosenki. Niestety producent wyśmiewa ich pomysł twierdząc, że widzowie domagają się „Memeshikute”. Będąc na wizji zespół buntuje się ustalonemu programowi i wykonuje fragment swojego najnowszego utworu. Okazuje się on... poruszającą piosenką traktującą o degenracji osoby, która doswiadcza dyskryminacji i przesladowań. Zespół pokazuje tym dosadnie, że posiada w swoim zanadrzu umiejętność dostosowania się do różnych potrzeb swoich słuchaczy.

Reklama singla. Źródło: oficjalny kanał zespołu na youtube

Okładka singla. Źródło: Oricon

Tracklista:

1. [CD] 101 kaime no noroi
2. [CD] Ano subarashii asa mō ichido
3. [CD] it's a gay world
4. [DVD] 101 kaime no noroi (PV)
5. [DVD] Ano subarashii asa mō ichido (PV)
6. [DVD] It's a gay world (na żywo w Nippon Budokan 2.08.2013)
7. [DVD] 101 kai no noroi (PV making)
8. [DVD] Ano subarashii asa mō ichido (PV making)

ŹRÓDŁA

Oricon I
Oricon II
CD Japan

TAGI:

muzyka  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy