Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Społeczeństwo SŁODKIE EMOTIKONY ZAWSTYDZIŁY FACEBOOKA

Źródło: Focus Taiwan

10.05.2013 | 13:56

Emotikony, czyli japoński sposób na wyrażanie emocji….

Jeśli ktoś myśli, że Japończycy niełatwo wyrażają określoną ilość emocji to się grubo myli, bowiem to właśnie dzięki tysiącom różnych emotikonów pojawiających się na japońskiej internetowej platformie społecznej Line Corp., bezkonkurencyjnie wyprzedziła ona w popularności facebooka oraz tweetera. Pracownicy Line Corp, są przekonani, iż to właśnie dzięki tysiącom wyrażających różne emocje i niewerbalne zachowania znaczkom pojawiającym się na początku i na końcu wpisu, przewaga jest miażdżąca.

Źródło: www.bangkokbusinessbrief.com

To nie dziwota, że różnorodność i kreatywność emotkonów wprawia wielu w zaskoczenie, można bowiem wyrazić emocję poprzez Doraemona albo Anpanmana, którzy to bohaterowie mają już stworzony cały emotikonowy zestaw ze swoją personą w roli głównej. Zresztą nie jest to zestaw zamknięty, dynamiczność kreowania różnorodnych ekspresji wyraźnie widać w procesie ich tworzenia, o którym opowiadał CEO platformy społecznościowej Line Corp Akira Morikawa, przyznając się do tego, że ludzie po prostu zatrzymują go na ulicy, uświadamiając mu poprzez dziwne gesty i grymasy jakimi emotikonami chcieliby się jeszcze na swej platformie posługiwać...

Niesamowity sukces Line Corp. sprawił, że Morikawa rozpoczął współprace z innymi krajami, choć jak mówi, emotikony należy dostosowywać do kultury danego kraju, bowiem nie wszędzie ukłon oznacza to samo.

Line Corp. dumnie oświadcza, że w tylko w ciągu dwóch lat zdobył 150 milionów użytkowników na całym świecie, gdzie dwie trzecie jest spoza Japonii i dla których to osób kreowane są coraz to nowsze i bardziej odpowiadające ich potrzebom znaczki.

W związku z kończącym się właśnie fiskalnym rokiem 2013 Morikawa przyznaje, że w ostatnim kwartale jego sprzedaż wzrosła 92 % co jest równe 5.8 bilionom yenów ( czyli 57 milionów USD).

A ja nie mogę się oprzeć wrażeniu, że znowu widzę tutaj cichą robotę Doraemona, któremu ewidentnie Godzilla nie wystarcza, teraz zabiera się za Facebooka.

ŹRÓDŁA

Japan Daily Press
The Wall Street journal

TAGI:

ciekawostka   kawaii   muzyka  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy