Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Muzyka SKANOWANIE TWARZY NA KONCERTACH ZESPOŁU ARASHI

Okładka albumu „Japonism”, źródło: Tune Up Lyrics.

22.04.2016 | 13:12
Opracowanie: Anna Karpiuk

Żeby walczyć z procederem odsprzedawania biletów z zyskiem, boysband zacznie korzystać z technologii rozpoznawania rysów twarzy.

Nie jest łatwo dostać się na koncert boysbandu Arashi, jednej z najpopularniejszych grup muzycznych w Japonii. Aby zdobyć bilety, należy zapisać się do fanklubu zespołu, a następnie wysłać zgłoszenie. Potem, z uwagi na duże zainteresowanie, organizuje się loterię. Tym z fanów, którym szczęście nie dopisze, pozostaje tylko kupić bilety z drugiej ręki po wyższej cenie. Wprawdzie odsprzedaż biletów z zyskiem jest zakazana, lecz w praktyce trudno zweryfikować, jaką drogą konkretna wejściówka została nabyta. Dlatego też postanowiono o wprowadzeniu dodatkowych środków bezpieczeństwa, a mianowicie technologii rozpoznawania twarzy.

Od tej pory do zgłoszenia należy dołączyć swoje zdjęcie. Przed wejściem na koncert zostanie ono porównane z twarzą danej osoby za pomocą specjalnych urządzeń skanujących. Utrudnienie odsprzedaży ma sprawić, że fanom łatwiej będzie nabyć bilet po zwykłej cenie; z drugiej strony stanowi złą wiadomość dla tych, którzy nie wahaliby się zapłacić więcej za możliwość zobaczenia na żywo swoich idoli.

Informacja została podana przez firmę menedżerską zajmująca się interesami grupy, Johnny & Associates (jej działalności poświęciliśmy odrębny artykuł), która do tej pory stroniła od technologii rozpoznawania twarzy. Arashi nie jest jednak pierwszym japońskim zespołem, który będzie walczyć z odsprzedażą biletów tą metodą – wykorzystuje się ją już na koncertach m.in. girlsbandu Momoiro Clover Z czy poprockowej grupy Mr. Children.

Pierwsza trasa koncertowa, której dotyczą nowe zasady, to rozpoczynająca się 23 kwietnia ARASHI „Japonism Show” in ARENA, obejmująca 17 występów w 6 miastach. Seria koncertów stanowi pewnego rodzaju podziękowanie dla fanów od zespołu, który w ubiegłym roku świętował pobicie rekordu sprzedaży biletów – 10 milionów wejściówek w ciągu 17 lat działalności.

ŹRÓDŁA

The Asahi Shimbun
Arama! Japan
Johnny's net

TAGI:

handel   muzyka  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy