Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Kulinaria KITKAT Z PROCENTAMI

źródło: RocketNews24

02.02.2016 | 07:51
Opracowanie: Marta Kowalczyk

Japońska filia Nestlé pokazała, że nadal nie wyczerpała pomysłów na nowe smaki czekoladowych batoników. Tym razem wprowadziła do sprzedaży KitKata z dodatkiem sake.

Od 2012 roku KitKaty są najczęściej kupowanymi czekoladowymi wyrobami w Japonii. Popularne są nie tylko wśród gości z zagranicy, którzy kupują je jako pamiątki, ale również wśród Japończyków. Jak mówi Stewart Dryburgh, dyrektor KitKat w Nestlé, być może batoniki zawdzięczają swój sukces w Kraju Kwitnącej Wiśni nazwie, która po japońsku brzmi podobnie do kitto katsu, co oznacza „pewne zwycięstwo”.

Do tej pory w japońskich sklepach pojawiły się batoniki o smaku m.in. zielonej herbaty, cynamonu, wasabi czy azuki. W sprzedaży były też edycje specjalne takie jak złoty KitKat. Od 1 lutego można kupić KitKata o smaku japońskiego wina ryżowego – nihonshu. Batonik oblany białą czekoladą zawiera sproszkowaną sake, co ma mu nadać delikatny alkoholowy posmak (zawartość alkoholu to 0,8%). Produkt jest dostępny w dwóch dekoracyjnych opakowaniach zawierających 3 lub 9 sztuk łakoci. Mniejsze pudełko w jasnoróżowym kolorze zdobi obrazek butelki sake i kwiatów wiśni. Kosztuje 150 jenów (5 zł*). Cena większego opakowania, które kształtem przypomina isshōbin, czyli butelkę sake o pojemności 1,8 litra, to 700 jenów (24 zł*). KitKat o smaku sake dostępny jest tylko w Japonii.

*Przeliczenie walut zgodnie z kursem NBP z dnia 27.01.2016 r.

ŹRÓDŁA

RocketNews24
Kotaku
Time Out

TAGI:

kuchnia   produkty  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy