Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Kulinaria HERBATA MATCHA ZA NACIŚNIĘCIEM GUZIKA

Herbata matcha z kapsułek Nescafé; źródło: Rakuten

06.09.2016 | 12:23
Opracowanie: Marta Kowalczyk

Firma Nestlé wprowadzi do swojej oferty kapsułki Uji Matcha. Umożliwią one przygotowanie gorącej herbaty matcha w mniej niż minutę.

Przygotowanie herbaty matcha może kojarzyć się z użyciem wielu utensyliów i rozbudowaną etykietą ceremonii w pawilonie herbacianym. Taki napój można jednak przygotować również w domowych warunkach. Po przesianiu przez sitko sproszkowanej herbaty matcha, zalewa się ją gorącą wodą i energicznie miesza bambusowym pędzelkiem. Ten krótki proces został jeszcze bardziej uproszczony przez firmę Nestlé, która od 1 października 2016 roku do oferty swojej marki Nescafé Dolce Gusto wprowadzi kapsułki Uji Matcha.

Kapsułki były już sprzedawane jako edycja limitowana na przełomie lutego i marca bieżącego roku. Zielony napój spotkał się z tak ciepłym przyjęciem (zapas został wyprzedany w niecały miesiąc), że firma Nestlé postanowiła włączyć go do swojej stałej oferty. Kapsułki znajdą się w kolekcji 15 smaków, z których już dwa mają japoński akcent: Matcha Latte oraz Soy Latte. Ponadto w Kraju Kwitnącej Wiśni planowane jest otwarcie fabryki kapsułek do ekspresów Nescafé Dolce Gusto. Będzie to pierwsza taka linia produkcyjna w Azji i piąta na całym świecie.

Zielona herbata z kapsułek przygotowywana jest pod ciśnieniem 15 barów. Produkt zawiera Uji Matcha – wysokogatunkową odmianę tej herbaty, pochodzącą z upraw w regionie Kioto. Nie jest to pierwszy produkt Nestlé inspirowany zieloną herbatą. Można było już spróbować Uji Matcha Latte w proszku do przygotowania po zalaniu gorącą wodą. Na rynku nie zabrakło też KitKatów z dodatkiem herbaty matcha.

Uji Matcha do ekspresów Nescafé Dolce Gusto będzie dostępna w sprzedaży internetowej. Trafi również do firmowych salonów Nescafé, marketów i sklepów ze sprzętem gospodarstwa domowego  wyłącznie na terenie Japonii. Opakowanie zawierające 16 kapsułek to koszt 908 jenów (ok. 34,47 zł*).

Warto dodać, że w Japonii można nabyć specjalny ekspres do przygotowania herbacianego „espresso”. Maszyna zaprezentowana wiosną przez firmę Sharp nazywa się HEALSIO Ocha Presso (お茶プレッソ). Aby wytworzyć filiżankę gorącego napoju mieli ona liście herbaty na proszek, po czym parzy go pod ciśnieniem.

*Przeliczenie na podstawie tabeli średniego kursu walut NBP z dnia 29.08.2016 r.

ŹRÓDŁA

RocketNews24
Matcha Source
Japan Trend Shop
Kawaii Surprises
Nestlé Japan I
Nestlé Japan II
Akihabara News

TAGI:

nowości   produkty   herbata  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy