Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Muzyka WYTWÓRNIA MUZYCZNA POD MARKĄ KOMUNIKATORA LINE

Maskotki wzorowane na naklejkach z aplikacji LINE; źródło: techcrunch.com

14.03.2017 | 07:12
Opracowanie: Agnieszka Brzozowska

Po sukcesie muzycznych usług aplikacji LINE twórcy zdecydowali się pójść o krok dalej. LINE RECORDS to nowa wytwórnia muzyczna, którą stworzyło LINE Corporation.

Aplikacja LINE to komunikator, z którego najchętniej korzystają japońscy użytkownicy smartfonów. Według statystyk portalu „Statista” w listopadzie 2015 roku program ten zainstalowany był na 90% urządzeń należących do osób w przedziale wiekowym 30–39 lat. Aplikacja jest dziełem japońskiej gałęzi koreańskiej firmy Naver. Zapoczątkowany w 2011 roku projekt stanowił odpowiedź na utrudnienia komunikacyjne po trzęsieniu ziemi w Tōhoku. LINE miał być sprawniejszy i bardziej przyjazny dla użytkowników niż kontakt za pomocą wiadomości SMS. Aplikacja przyjęła się nie tylko w Japonii – korzystają z niej użytkownicy na całym świecie.

Tym razem firma LINE wkroczy na rynek muzyczny, tworząc własną wytwórnię, LINE RECORDS. W ten sposób korporacja pragnie kontynuować integrację swoich usług z branżą muzyczną. Działalność wytwórni nie będzie jednak tylko związana z usługami komunikacyjnymi aplikacji LINE. W planach LINE RECORDS jest także wydawanie muzyki na płytach winylowych – ich miłośnicy będą mieli taką możliwość od 22 kwietnia 2017 roku. 

Pierwszym z podanych oficjalnie artystów, którzy podjęli się współpracy z LINE RECORDS, jest producent i pianista Kan Sano. Tworzoną przez niego muzykę można zaliczyć do różnych gatunków: od hip-hopu do jazzu. W ramach jego współpracy z LINE RECORDS wydany został utwór „MODERN LINE”. 

Utwór „MODERN LINE” Kana Sano; źródło: YouTube/LINE Japan

Na skutek kooperacji z działającymi w Japonii wytwórniami Avex Digital i Sony Music Entertainment w 2015 roku rozpoczęły się testy usługi LINE MUSIC. W Tajlandii, gdzie z LINE'a korzysta ponad 30 milionów użytkowników, sprawdzano, na ile użytkownicy będą zainteresowani aplikacją. Osoby korzystające z LINE MUSIC miały dostęp do streamingu muzycznego za pośrednictwem programu. Pierwszy miesiąc był bezpłatny, natomiast koszt usługi w kolejnych miesiącach wynosił 2 dolary (ok. 8 zł*). Za pośrednictwem aplikacji użytkownicy mogli zarówno słuchać muzyki, jak i dzielić się nią w obrębie swojego kręgu znajomych. 

Miesięczny abonament za aplikację LINE MUSIC w Japonii dostępny jest w dwóch pakietach – za 500 jenów (ok. 17 złotych)* muzyki można słuchać przez 200 godzin, natomiast 960 jenów (ok. 34 złotych) to nieograniczony dostęp do bazy utworów. Jest to koszt nieznacznie niższy od usługi Spotify, która we wrześniu 2016 roku została wprowadzona na japoński rynek – w cenie 980 jenów za miesiąc (ok. 34,5 złotych)*. Wg dziennika „The Japan Times” tylko LINE i Avex oferują w Japonii zróżnicowane pakiety subskrypcji muzycznych.

Widok w aplikacji LINE MUSIC; źródło: ubergizmo.com

*wg kursu średniego NBP z dn. 10.03.2017

ŹRÓDŁA

jpopasia
humble bunny
The Statistics Portal
LINE Corporation
Billboard
japan music corner
The Japan Times

TAGI:

muzyka  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Okulary prosto z anime

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy