Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Społeczeństwo KAWIARNIA BEZ MAKIJAŻU?

Personel Naturalii; źródło: RocketNews24

03.04.2017 | 07:20
Opracowanie: Edyta Kruk

Na początku kwietnia w tokijskiej Shibui zostanie otwarta kawiarnia, w której personel będzie promował ideę naturalnego piękna.

Już niedługo mieszkańcy japońskiej stolicy będą mogli spędzać czas w kawiarni Naturalia, której personel będzie obsługiwał gości bez makijażu. Nie jest to jednak pierwsza taka inicjatywa na terenie Japonii. Pierwszą Naturalię otworzono w Sapporo w październiku 2015 roku. Lokal od samego początku swojej działalności promowany był jako „pierwsza na świecie kawiarnia bez makijażu” i miał propagować ideę naturalnego piękna wśród społeczeństwa ogarniętego manią malowania się.

Według słów właścicieli sam pomysł na kawiarnię narodził się po tym, jak nie mogli znaleźć lokalu, w którym obsługa wyglądałaby naturalnie. To właśnie to doświadczenie sprawiło, że sami postanowili otworzyć lokal, w którym pracownicy nie tylko nie będą nosić makijażu, ale także nie będą mieć przesadnie farbowanych włosów, ani zbyt krzykliwego manicure. Jednak to nie wszystkie restrykcje, jakie zostały narzucone przez właścicieli – pracownicy Naturalii nie mogą także palić. Do pracy nie są przyjmowane także osoby, które pracowały wcześniej w nocnych klubach lub kabaretach. Dość restrykcyjne wymagania właścicieli Naturalii wywołały żywą dyskusję wśród internautów na temat tego, czy brak makijażu może być potraktowany jako służbowy dress code.

Pomimo mieszanych opinii sama idea otwarcia kolejnej kawiarni promującej naturalny wygląd spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród społeczeństwa. Dowodem na to jest suma, jaką udało się zgromadzić właścicielom poprzez stronę crowdfundingową, gdzie zbierano fundusze na otwarcie tokijskiego lokalu. Sześć dni przed zakończeniem akcji na koncie Naturalii znajdowało się 955 000 jenów (około 34 000 złotych*), czyli suma prawie dwukrotnie wyższa niż planowane 500 000 jenów (ok. 17 800 złotych*). Sama akcja promowana była przez filmik, w którym wystąpił personel (oczywiście bez makijażu, poza lekko podkreślonymi brwiami) z lokalu mieszczącego się w Sapporo. Ideę lokalu poparła także znana osobistość telewizyjna Becky, która promowała lokal w jednym z odcinków swojego programu.

* kwoty obliczone na podstawie kursu średniego NBP z dnia 27.03.2017 r.

Wideo promujące zbiórkę; źródło: Youtube/NaturaliaGirls

ŹRÓDŁA

Rocket News 24
Bustle

TAGI:

ciekawostka   Tokio  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zdobyć biegun południowy

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy