Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Kultura MAGAZYN „KERA” REZYGNUJE Z DRUKU

AKIRA i Risa Nakamura na okładce magazynu KERA; źródło: cdjapan.co.jp

09.04.2017 | 08:01
Opracowanie: Agnieszka Brzozowska

Po 19 latach działalności wyjdzie ostatnie drukowane wydanie magazynu „KERA”. Na czas nieokreślony zostanie wstrzymana publikacja kwartalnika „Gothic & Lolita Bible” tego samego wydawcy.

Index Magazine, wydawca magazynu „KERA”, pod koniec marca tego roku ogłosił, że kwietniowe wydanie będzie ostatnim drukowanym numerem czasopisma. Jednocześnie zawieszone zostanie wydawanie „Gothic & Lolita Bible”, innego magazynu tego wydawcy. Opublikowane 24 maja 2017 roku wydanie będzie ostatnim do odwołania.

Magazyn „KERA” publikował najświeższe informacje i trendy dotyczące japońskiej mody ulicznej. Na kartach czasopisma czytelnicy znaleźć mogli zdjęcia z tokijskiej dzielnicy Harajuku, zawierające stylizacje gothic lolitacosplay. Wśród artystów, których zdjęcia pojawiły się w magazynie są m.in. piosenkarka Anna Tsuchiya i wokalista DAIGO. Według portalu „Why So Japan”, kariera Kyary Pamyu Pamyu zaczęła się od spotkania z fotografem „KERA”, który zwrócił na nią uwagę na ulicach Harajuku.

Porady dotyczące stylizacji włosów na stronach magazynu „KERA”; źródło: lacarmina.com

Publikowany od 2001 roku kwartalnik „Gothic & Lolita Bible” zawiera stylizacje inspirowane epoką wiktoriańską oraz związane z nimi porady. Od 2008 roku anglojęzyczna wersja magazynu wydawana jest w Stanach Zjednoczonych. 

Mana, gitarzysta Moi Dix Mois, w sesji dla „Gothic & Lolita Bible”; źródło: Livejournal/lady-irena

Magazyn „KERA” nie kończy działalności w pełni. Nowe treści publikowane będą na odświeżonej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Jak podaje portal „ARAMA! JAPAN”, czasopismo będzie kontynuować współpracę z japońskimi markami tworzącymi ubrania. 

„KERA” to nie jedyny magazyn, którego publikacja została wstrzymana. W druku nie pojawi się już magazyn „FRUiTS”. Jego twórca, Shōichi Aoki, twierdzi, że w ostatnich latach na japońskich ulicach nie ma już osób, którym mógłby robić zdjęcia. Widywani przez niego obecnie przechodnie nie spełniają oczekiwań, by zamieścić ich na stronach magazynu. Czasopismo „FRUiTS” wyróżniało się tym, że nigdy nie publikowało przygotowanych do sesji modeli, stanowiąc źródło prawdziwej ulicznej fotografii.

ŹRÓDŁA

ARAMA! JAPAN
Japanese Streets
Virtual Japan
Why So Japan
The Japan Times

TAGI:

moda  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy