Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Technika APLIKACJA CROWDFUNDINGOWA DLA PRZYJACIÓŁ

Widok aplikacji Polca; źródło: SoraNews24

21.08.2017 | 07:20
Opracowanie: Agnieszka Brzozowska

Japońska strona crowdfundingowa Campfire stworzyła aplikację pozwalającą na zbieranie środków na określony cel wśród znajomych z mediów społecznościowych.

Campfire jest jedną z najpopularniejszych platform crowdfundingowych w Japonii. Firma ta postanowiła umożliwić pozyskiwanie środków na realizację swoich planów na mniejszą skalę. Przygotowana na systemy iOS i Android aplikacja o nazwie Polca pozwoli pozyskiwać środki finansowe od grona znajomych z sieci społecznościowych. Twórcy opisują ją jako aplikację „friendfundingową”.

W materiałach promocyjnych Polca funkcjonuje jako sposób na pozyskiwanie funduszy na prywatne cele, takie jak np. organizacja przyjęcia ślubnego dla znajomych, wspólne podróże czy wystawa własnych prac w galerii sztuki.

Materiał promujący aplikację Polca; źródło: YouTube/Campfire

Na pierwszym etapie należy podać dane, które podaje się także w przypadku zwykłych akcji crowdfundingowych. Rejestracja wymaga podania nazwy projektu, opisu, docelowej kwoty i nagrody za wsparcie. Następnym etapem jest synchronizacja kampanii ze swoimi kontami w mediach społecznościowych – do wyboru są portale społecznościowe Facebook, Instagram, Twitter i komunikator LINE. Użytkownik samodzielnie wybiera, do których znajomych trafi informacja o akcji. Projekt można promować przez maksymalnie 30 dni. Zbierane kwoty mieszczą się w przedziale od 300 do 100 000 jenów (od 10 do 3285 złotych*).

Projekt w aplikacji Polca; źródło: Japan Today

Crowdfunding to sposób pozyskiwania funduszy na realizację projektów społecznych, biznesowych i kulturowych ze środków społeczności wirtualnej. Według portalu Crowdfunding.pl istnieje ponad 1600 portali pozwalających na stworzenie kampanii służącej uzyskaniu finansowania od internautów. Japoński portal Campfire pośredniczył w zbieraniu środków na ponad 6500 projektów i łącznie pozwolił zebrać więcej niż 2,4 bilionów jenów (prawie 33 miliardy złotych*). W czerwcu firma rozszerzyła działalność o płatności P2P i w kryptowalutach. Przykładem kampanii zorganizowanych za pośrednictwem Campfire jest projekt z 2015 roku, którego celem było wykorzystanie wizerunków znanych w lokalnej kulturze potworów (np. Godzilli) w celu zebrania funduszy na ochronę środowiska i zalesienie 47 prefektur.

*przeliczono na podst. średniego kursu NBP z dn. 16.08.2017

ŹRÓDŁA

Japan Today
Crowdfunding.pl
The Bridge

TAGI:

ciekawostka  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Fitness w konbini

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy