11.10.2017 | 08:50
Opracowanie:
Ewa Kubasik-Kobiałka
Nestlé wprowadza na japoński rynek kolejną wersję jednego ze swoich najbardziej popularnych produktów w tym kraju: KitKat jako szczęśliwy kamień.
Dla większości świata baton KitKat jest zwykłą przekąską, jednakże w Japonii ma zupełnie inny status. Batonik, którego nazwa brzmi bardzo podobnie do japońskiego kitto katsu (z pewnością wygrasz), stał się niezwykle popularny wśród Japończyków, a Nestlé bardzo dba o rynek, tworząc coraz to nowsze smaki łączące w sobie jakość i regionalne produkty. Jak szacuje CNN, w marcu bieżącego roku istniało ponad 300 smaków KitKata.
Kolejną nowość Nestlé zaczęło wprowadzać do sprzedaży w Japonii w listopadzie tego roku. Nowa przekąska wygląda jak kolorowy batonik KitKat z malutkim kamieniem szlachetnym na końcu. W rzeczywistości klejnot tworzy masa cukrowa ze srebrnymi płatkami.
Przewidziane jest dwanaście wersji, odpowiadających szczęśliwym kamieniom związanym z poszczególnymi miesiącami. Poniższa lista zawiera nazwy kamieni szlachetnych dla kolejnych miesięcy i smaki, jakie mają mieć KitKaty w tych okresach:
Przewidziane jest dwanaście wersji, odpowiadających szczęśliwym kamieniom związanym z poszczególnymi miesiącami. Poniższa lista zawiera nazwy kamieni szlachetnych dla kolejnych miesięcy i smaki, jakie mają mieć KitKaty w tych okresach:
- styczeń – granat – malina,
- luty – ametyst – jagoda kamczacka,
- marzec – akwamaryn – mięta grejpfrutowa,
- kwiecień – diament – rodzynki z rumem,
- maj – szmaragd – pistacja,
- czerwiec – niebieski kamień księżycowy – orzech kokosowy,
- lipiec – rubin – pomidor,
- sierpień – oliwin – shikuwasa (cytrus z Okinawy),
- wrzesień – szafir – borówka,
- październik – turmalin – brzoskwinia,
- listopad – topaz – kasztan,
- grudzień – tanzanit – beni imo (fioletowy słodki ziemniak).
Cena za opakowanie trzech batoników to 1485 jenów (47,60 złotych*). Obecnie do sprzedaży trafił batonik przewidziany na listopad, czyli o smaku kasztanowym. Pozostałe smaki będą sprzedawane we własciwych dla nich miesiącach. Poza firmowymi sklepami KitKata w Japonii, mają być one także dostępne na Amozonie i Rakutenie.
Jak zauważono w serwisie Food&Wine, japońskie KitKaty znane są z szerokiej gamy niecodziennych smaków – takich jak sake, kwitnące wiśnie czy krople na kaszel. Ogłoszenie aż dwunastu nowych smaków jest wyjątkowe nawet jak na standardy tej marki.
*Przeliczenie na podstawie kursu średniego NBP z 6.11.2017
ŹRÓDŁA
Japan TodayCNN
Food&Wine
Konbini