Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Kulinaria SZLACHETNY KITKAT

Topazowy KitKat na listopad; źródło: Grapee

11.10.2017 | 08:50
Opracowanie: Ewa Kubasik

Nestlé wprowadza na japoński rynek kolejną wersję jednego ze swoich najbardziej popularnych produktów w tym kraju: KitKat jako szczęśliwy kamień.

Dla większości świata baton KitKat jest zwykłą przekąską, jednakże w Japonii ma zupełnie inny status. Batonik, którego nazwa brzmi bardzo podobnie do japońskiego kitto katsu (z pewnością wygrasz), stał się niezwykle popularny wśród Japończyków, a Nestlé bardzo dba o rynek, tworząc coraz to nowsze smaki łączące w sobie jakość i regionalne produkty. Jak szacuje CNN, w marcu bieżącego roku istniało ponad 300 smaków KitKata.

Kolejną nowość Nestlé zaczęło wprowadzać do sprzedaży w Japonii w listopadzie tego roku. Nowa przekąska wygląda jak kolorowy batonik KitKat z malutkim kamieniem szlachetnym na końcu. W rzeczywistości klejnot tworzy masa cukrowa ze srebrnymi płatkami.

Przewidziane jest dwanaście wersji, odpowiadających szczęśliwym kamieniom związanym z poszczególnymi miesiącami. Poniższa lista zawiera nazwy kamieni szlachetnych dla kolejnych miesięcy i smaki, jakie mają mieć KitKaty w tych okresach:

Przewidziane jest dwanaście wersji, odpowiadających szczęśliwym kamieniom związanym z poszczególnymi miesiącami. Poniższa lista zawiera nazwy kamieni szlachetnych dla kolejnych miesięcy i smaki, jakie mają mieć KitKaty w tych okresach:

  • styczeń – granat – malina,
  • luty – ametyst – jagoda kamczacka,
  • marzec – akwamaryn – mięta grejpfrutowa,
  • kwiecień – diament – rodzynki z rumem,
  • maj – szmaragd – pistacja,
  • czerwiec – niebieski kamień księżycowy – orzech kokosowy,
  • lipiec – rubin – pomidor,
  • sierpień – oliwin – shikuwasa (cytrus z Okinawy),
  • wrzesień – szafir – borówka,
  • październik – turmalin – brzoskwinia,
  • listopad – topaz – kasztan,
  • grudzień – tanzanit – beni imo (fioletowy słodki ziemniak).

Cena za opakowanie trzech batoników to 1485 jenów (47,60 złotych*). Obecnie do sprzedaży trafił batonik przewidziany na listopad, czyli o smaku kasztanowym. Pozostałe smaki będą sprzedawane we własciwych dla nich miesiącach. Poza firmowymi sklepami KitKata w Japonii, mają być one także dostępne na Amozonie i Rakutenie.

Jak zauważono w serwisie Food&Wine, japońskie KitKaty znane są z szerokiej gamy niecodziennych smaków – takich jak sake, kwitnące wiśnie czy krople na kaszel. Ogłoszenie aż dwunastu nowych smaków jest wyjątkowe nawet jak na standardy tej marki.

*Przeliczenie na podstawie kursu średniego NBP z 6.11.2017

ŹRÓDŁA

Japan Today
CNN
Food&Wine
Konbini

TAGI:

ciekawostka   kuchnia  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Warzywne głośniki

Restauracja kobiet ninja

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy