Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

O kraju CHIŃCZYCY CHCĄ PODRÓŻOWAĆ DO JAPONII

Universal Studios Japan w Osace, chętnie odwiedzane przez chińskich turystów; źródło: World News/KYODO

20.12.2017 | 15:52
Opracowanie: Olimpia Widowska-Wielandt

Japonia znalazła się na szczycie listy krajów, których odwiedzeniem zainteresowani są podróżnicy z Chin. Najbardziej interesujące miejsca – parki rozrywki.

Najnowsza odsłona ankiety, przeprowadzona wśród Chińczyków przez Japońską Organizację Handlu Zagranicznego (JETRO), pokazała, że Kraj Kwitnącej Wiśni jest dla nich atrakcyjnym celem wyjazdowym. Było to ósme z kolei badanie tego rodzaju i pierwsze, w którym zwyciężyła Japonia.

Istniejąca od 1958 roku JETRO jest organizacją związaną z japońskim rządem i zajmuje się wspieraniem zagranicznych inwestycji w Japonii oraz japońskich firm za granicą. Jej biura znajdują się w 55 krajach, w tym w Polsce, w Warszawie. Ankietę wśród chińskich turystów, dotyczącą interesujących dla nich kierunków podróży i ciekawych miejsc do zwiedzania, przeprowadza od 2013 roku. Poprzednim razem, w sierpniu tego roku, badano odpowiedzi 1224 mieszkańców Kraju Środka o średnich i wysokich dochodach.

Najnowsze wyniki ankiety, przeprowadzonej wśród osób w wieku od 20 do 40 lat, zaprezentowano 12 grudnia br. Chińczycy wybierali z dziewięciu krajów, które najbardziej chcieliby odwiedzić, przy czym możliwe było zaznaczenie więcej niż jednego państwa. Japonia zdobyła 40,2% głosów, za nią uplasował się poprzedni zwycięzca – Stany Zjednoczone – z wynikiem 39,9% głosów, a trzecie miejsce zajęły Włochy wybrane przez 37,4% respondentów (wcześniej umieszczone na drugim miejscu). W Kraju Kwitnącej Wiśni najbardziej interesujące okazały się parki rozrywki (ponad 60% głosów), następnie zakupy, jedzenie oraz kwitnące wiśnie. Chińscy turyści, którzy chcą odwiedzić Japonię, najwięcej dowiedzieli się o niej od przyjaciół i krewnych ze swojego kraju (61,1% ankietowanych). Zaledwie 8,2% badanych szukało informacji w Internecie.

Wycieczki do Japonii sprzyjają również zakupom w serwisach e-commerce, dokonywanym przez podróżujących z Chin. 67,7% respondentów ankiety JETRO podało, że przedmioty, które spodobały im się w Kraju Kwitnącej Wiśni, kupili potem w japońskich sklepach internetowych. Jest to jeden z aspektow na które, według przedstawicieli organizacji, warto zwrócić uwagę.

W związku z polepszaniem się relacji japońsko-chińskich, widać, że wzrasta także konsumpcja wśród zagranicznych turystów w Japonii

– powiedział jeden z nich.

Opublikowany rezultat badania JETRO zbiegł się w czasie z wynikami ankiety przeprowadzonej przez Genron NPO i China International Publishing Group, która dotyczyła relacji pomiędzy obydwoma krajami. Z zapytanych 1564 Chińczyków powyżej 18. roku życia, 64,2% odpowiedziało, że są one złe. Podobnie, 66,8% Chińczyków ma negatywne odczucia dotyczące Japonii w ogóle, a 31,5% osób – pozytywne. Jest to jednak najlepszy wynik od 2012 roku. Mimo takich odpowiedzi, mieszkańcy Kraju Środka stanowią duży odsetek przybywających do Japonii gości, znacząco wpływając na rozwój branży turystycznej.

ŹRÓDŁA

The Japan Times (I)
The Japan Times (II)
The Japan News
Strona Japońskiej Organizacji Handlu Zagranicznego

TAGI:

podróżowanie   stosunki międzynarodowe   Chiny   turystyka  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Bez kimona w Seijin no Hi

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy