Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

O kraju ROZBIÓRKA DROGI EKSPRESOWEJ NAD MOSTEM NIHONBASHI CORAZ BLIŻEJ

Most Nihonbashi; źródło: The Asahi Shimbun

03.06.2018 | 10:09
Opracowanie: Ewa Kubasik

Konstrukcja wzniesiona w ramach modernizacji Tokio przed igrzyskami olimpijskimi w 1964 r., zasłaniającą zabytkowy most na rzece Nihonbashi, od dawna była uznawana za szpecącą miejski krajobraz.

Mieszkańcy narzekający na niepasującą do otoczenia estakadę wnosili o jej usunięcie, ponadto w 2006 roku grupa doradcza przy rządzie radziła ówczesnemu premierowi Junichirō Koizumiemiu rozbiórkę tego fragmentu trasy. Co więcej, zgodnie z informacją podaną przez dziennik „The Asahi Shimbun” w lipcu zeszłego roku, droga wymagałaby napraw, które pochłonęłyby kwotę około 140 miliardów jenów (4 miliardy 670 milionów złotych*).

Propozycja przedstawiona przez komisję złożoną z przedstawicieli władz Tokio, Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki oraz spółki Metropolitan Expressway Co. obejmuje przeprowadzenie około 700 metrowego tunelu między węzłami Kandabashi i Edobashi oraz wykorzystanie istniejącego już półkilometrowego przejazdu podziemnego. Pierwotnie planowano wykopać całkowicie nową trasę, ale ze względu na koszty zrezygnowano z tego pomysłu.

Nihonbashi to stara dzielnica handlowa Tokio i nadal jest jednym z ważniejszych punktów finansowych na mapie miasta. Pierwszy most powstał tam za czasu szogunatu Tokugawów, w 1603 roku. Był on częścią tzw. gokaido, czyli pięciu dróg prowadzących do Edo. Pierwotnie został zbudowany z drewna i ze względu na pożary musiano go odbudowywać przynajmniej 8 razy, aż w 1911 roku postawiono obecny kamienny most.

Szczegóły przedsięwzięcia zostaną wypracowane latem. Na razie wiadomo, że prace zaczną się dopiero po Igrzyskach Olimpijskich i Paraolimpijskich Tokio 2020. Spodziewane jest, że koszt inwestycji będzie opiewał na setki miliardów jenów.

*Przeliczenie na podstawie kursu średniego NBP z 24.05.2018 r.

ŹRÓDŁA

The Japan Times
The Asahi Shimbun I
The Asahi Shimbun II
Japan Property Central

TAGI:

Tokio   architektura  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

10 lat z Kaną Nishino

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy