Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

O kraju COCA-COLA Z HISTORIĄ W TLE

Coca-Cola z grafiką reprezentującą Nagoję; źródło: SoraNews24 od Coca-Cola

27.06.2018 | 11:03
Opracowanie: Olimpia Widowska-Wielandt

Limitowana edycja popularnego napoju, która będzie dostępna w Japonii, pozwoli podróżnikom na ugaszenie pragnienia, a także przybliży kulturę i słynne postacie Kraju Kwitnącej Wiśni.

Od czasu do czasu na japoński rynek wprowadzane są specjalne edycje napojów sygnowanych znakiem Coca-Coli. Na łamach naszego dziennika pisaliśmy o coli o smaku imbiru oraz mlecznej herbacie o smaku wiśni. Na tegoroczne wakacje producent przygotował natomiast napoje, które dodatkowo zwrócą uwagę na historyczny lub kulturalny aspekt miejsca, w którym pojawią się w sprzedaży.

Letnia odsłona obejmuje 6 różnych butelek, na których znajdują się grafiki związane z Nagoją, Sendai, Hiroshimą, stadionem Koshien, prefekturą Chiba oraz restauracją Meiji. Coca-Cola w butelkach o podobnej szacie graficznej była już dostępna w sprzedaży w Japonii w 2017 roku. Wtedy w czerwono-białych kolorach ukazano ciekawe miejsca związane m.in. z Tokio, Kioto, Hokkaido czy rejonem Morza Wewnętrznego. Co ciekawe, w tegorocznej edycji po raz kolejny znajdzie się Nagoja.

Na butelce z Sendai widnieje jego założyciel Date Masamune (1566–1636), zwany Jednookim Smokiem (stracił jedno oko z powodu choroby), przedstawiony w charakterystycznym hełmie ozdobionym półksiężycem. Inne znane z historii postacie upamiętnione w tym roku przez Coca-Colę to Ryōma Sakamoto i Saigō Takamori – kluczowi bohaterowie restauracji epoki Meiji (1868–1912). Dwie butelki związane są z baseballem. Na pierwszej ukazany jest stadion Hanshin Koshien, najstarszy japoński stadion znajdujący się w miejscowości Nishinomiya (pref. Hyōgo), a na drugiej widnieje obrazek na wzór maskotki drużyny baseballowej Hiroshima Toyo Carp. Na kolejnej butelce zobaczymy przebiegającą przez Zatokę Tokijską autostradę Tōkyō Bay Aqua Line. Jadąc nią, można podziwiać piękne widoki, a także przejechać przez jeden z najdłuższych podmorskich tuneli na świecie. Wspomniana wcześniej Nagoja została natomiast uhonorowana nie tylko „nową wersją” butelki, lecz także wyjątkową grafiką: jedną z mitycznych ryb kinshachi, będących symbolem miasta i zdobiących znajdujący się w nim zamek. W odróżnieniu od pozostałych grafik, prezentowanych w czerwono-białej stylistyce, kinshachi wyróżnia się złotym kolorem.

Wszystkie butelki letniej edycji Coca-Coli; źródło: SoraNews24 od Coca-Cola

Limitowana edycja Coca-Coli trafi do sprzedaży 25 czerwca tego roku, na początku w lokalizacjach, które reprezentują poszczególne obrazy. Za butelkę o pojemności 0,25 l trzeba będzie zapłacić 125 jenów (ok. 4,25 zł*).

*Na podstawie średniego kursu walut NBP z dnia 19.06.2018 roku.

ŹRÓDŁA

SoraNews24 (I)
SoraNews24 (II)
Samurai Archives
GaijinPot Travel
Strona główna Hiroshima Toyo Carp
Britannica
Japan Visitor
Nagoya Info

TAGI:

ciekawostka   kuchnia   podróżowanie   kultura  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Intronizacyjne pozwy

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy