12.07.2018 | 07:45
Opracowanie:
Anna Miller
W sieci sklepów typu konbini pojawiła się limitowana edycja chipsów marki Calbee
Istniejąca od prawie 70 lat firma Calbee to znany producent słonych przekąsek. Sprzedaje produkty nie tylko w rodzimej Japonii, lecz także w innych krajach azjatyckich oraz w Australii, Ameryce i Wielkiej Brytanii. W ofercie marki figurują między innymi chipsy i paluszki ziemniaczane oraz granola.
W ostatnim tygodniu czerwca tego roku Calbee wprowadziło do sprzedaży chipsy dla miłośników nattō – sfermentowanych ziaren soi często jadanych przez Japończyków na śniadanie. Do paczki zawierającej krążki ziemniaczane o smaku sosu sojowego dołączona jest oddzielna torebka zawierająca przyprawę (sproszkowane nattō), którą należy dozować według własnego uznania.
Przyprawa do chipsów; źródło: Gigazine
Japoński producent nie po raz pierwszy stawia na oryginalność w doborze smaków swoich produktów. Na łamach naszego dziennika pisaliśmy już o takich wariacjach smakowych jak kalmar z marchewką, krewetki z czekoladą czy kwiaty wiśni. W zeszłym roku, mimo przejściowych problemów w produkcji, na rynek zaczęły trafiać pierwsze z 47 smaków odzwierciedlających kulinarną charakterystykę każdej z prefektur Japonii. Skosztować można było między innymi chipsów o smaku nakamijiru (tradycyjnej zupy z Okinawy), chrzanu wasabi czy takoyaki (smażonych kulek ciasta z kawałkami ośmiornicy).
Ziemniaczany przysmak przyprawiony nattō to limitowana edycja dostępna od 25 czerwca tego roku w sieci sklepów Lawson w Japonii. Cena jednego opakowania o wadze 55 g to 198 jenów (ok. 6,77 zł*).
*Przeliczenie na podstawie średniego kursu NBP z dnia 28.06.2018 r.
ŹRÓDŁA
GigazineCalbee I
Calbee II
Japan Update
Japan Today