22.07.2018 | 11:43
Opracowanie:
Ewa Kubasik-Kobiałka
Od listopada bieżącego roku takie lokale mieszkaniowe będą dostępne dla mniejszości seksualnych. Fundusze na ten cel mają pochodzić ze zbiórek publicznych.
Według danych zebranych przez Dentsu Inc. w 2015 roku prawdopodobnie jedna na trzynaście osób należy do środowiska LGBT. Od pewnego czasu można dostrzec tendencję do oficjalnej akceptacji mniejszości seksualnych przez władze oraz spółki. Tokijskie dzielnice Shibuya i Setagaya formalnie uznają związki osób tej samej płci.
Program darmowych lokali ma wystartować w dzielnicy Nakano. Przeznaczony będzie dla osób LGBT w trudnej sytuacji materialnej. Wiele z nich ma problemy, gdyż środowisko rodzinne i zawodowe odwróciło się od nich przez ich orientację seksualną. Mieszkania mają im służyć dopóki nie będą w stanie samodzielnie funkcjonować.
Tsuyoshi Inaba z organizacji zajmującej się niesieniem pomocy potrzebującym osobom o odmiennych preferencjach seksualnych zauważa:
Mówi się, że w Stanach Zjednoczonych 40% młodych bezdomnych ludzi jest LGBT. Chcę podnieść świadomość tej kwestii (w Japonii).
Choć jest to pierwsza tego typu inicjatywa mieszkaniowa skierowana do mniejszości seksualnych, to potencjał tkwiący w tym środowisku dostrzegły już spółki z wielu branż. Szacuje się, że osoby LGBT przysparzają przyjaznym im spółkom około 6 bilionów jenów (prawie 198 miliardów złotych*) zysku. W zeszłym roku Mizuho Financial Group Inc. rozpoczęło sprzedaż produktów finansowych, w tym kredytów hipotecznych, dedykowanych osobom LGBT. Była to pionierska idea.
„Kyodo News” przytacza inne tego typu działania. W lutym dom towarowy należący do Marui Group Co. zorganizował wydarzenie poświęcone zakupowi garniturów przez osoby LGBT. Był dostępny szerszy niż zazwyczaj wybór wzorów i rozmiarów, z uwzględnieniem potrzeb osób transeksualnych, których płeć biologiczna różni się od umysłowej. Z kolei browar Kirin przeprowadził dla swoich pracowników warsztaty mające pomagać w walce z dyskryminacją oraz przekonaniem, że piwo jest napojem dla mężczyzn w średnim wieku. Shiseido Co. od 2015 roku organizuje dla mniejszości seksualnych porady dotyczące makijażu oraz dbania o cerę.
*Przeliczenia według średniego kursu NBP z 16.07.2018 r.
ŹRÓDŁA
Japan TodayKyodo News
The Mainichi