Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Społeczeństwo DZIAŁ Z GADŻETAMI DLA DOROSŁYCH W DOMU TOWAROWYM W OSACE

Wizualizacja stoiska z gażetami erotycznymi w Daimaru Umeda; źródło: The Asahi Shimbun

01.09.2018 | 10:53
Opracowanie: Ewa Kubasik

W Daimaru Umeda w dziale z damską odzieżą otwarto, na razie tymczasowo, stoisko z zabawkami erotycznymi.

Historia Daimaru sięga 300 lat wstecz, lecz w obecnej formie działa on od 2011 roku. Dom towarowy zajmuje dużą część południowej ściany kompleksu stacyjnego w Osace. Na kilkunastu poziomach sprzedawana jest odzież, znajduje się tam także część restauracyjna oraz targ w podziemiach. Tym, co wyróżnia go na tle innych podobnych przybytków, jest choćby Pokémon Center czy sklep Sanrio sprzedający towary nawiązujące do Hello Kitty.

Sama spółka chwali się tym, że zapewnia spokojną i relaksującą atmosferę w trakcie zakupów. Panuje mniejszy tłok, a alejki między stoiskami są szersze niż w większości domów towarowych.

Na piątym piętrze, gdzie sprzedawana jest moda damska przeznaczona dla dwudziesto- i trzydziestolatek, 22 sierpnia bieżącego roku otwarto nowe stoisko. Na osłoniętym ogrodzeniem obszarze 23 metrów kwadratowych wystawione są, należące do tokijskiej marki Tenga, produkty erotyczne przeznaczone dla pań. Do wyboru jest około 20 przedmiotów, a przedstawiciele tej firmy służą doradztwem. Jeden z pracowników Daimaru zauważył:

Wejście do sklepów z produktami dla dorosłych jest trudne dla kobiet, nawet jeśli są nimi naprawdę zainteresowane. (…) Są też kobiety, które odczuwają niepokój w związku z kupowaniem takich produktów przez Internet, zatem będzie na te artykuły zapotrzebowanie, jeśli będą sprzedawane w domach towarowych.

Stoisko pozostanie otwarte do 4 września, po tym terminie zostanie podjęta decyzja o jego dalszym losie. Na razie Daimaru liczy, że posiadanie takiego asortymentu pozwoli zyskać mu przewagę nad konkurencją.

Jak szacuje instytut badania rynku technaivo, wartość japońskiego rynku gadżetów erotycznych ma wzrosnąć z nieco ponad 1 miliarda 946 milionów tysięcy dolarów (7 miliardów 214 milionów złotych*) w 2016 roku do ponad 2 miliardów 640 milionów (9 miliardów 786 milionów złotych*) w 2021 roku. Wiąże się to zarówno ze zmianami w mentalności społeczeństwa, jak i większymi możliwościami technologicznymi.

*Przeliczenie na podstawie kursu średniego NBP z 23.08.2018

ŹRÓDŁA

The Asahi Shimbun
Osaka Station
Technaivo

TAGI:

nowości   kobiety  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

10 lat z Kaną Nishino

PATRONUJEMY

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy