28.09.2018 | 14:38
Opracowanie:
Anna Miller
Zielona herbata tymczasowo zagościła w menu popularnej sieci kawiarni.
Sezonowe produkty i inspirowane nimi menu w japońskich kawiarniach i restauracjach, choć nie są nowością, potrafią cieszyć oczy i podniebienia. Pisaliśmy już między innymi o czekoladkach wzorowanych na czterech porach roku czy „sakurowych” specjałach sieci Starbucks. Tej jesieni na użycie jednego z „klasyków” – herbaty matcha – zdecydował się tamtejszy oddział kawiarni McDonald's, McCafé.
Choć matcha nie po raz pierwszy gości w menu sieci, tym razem marka deklaruje większą jej ilość w celu uzyskania jeszcze bardziej intensywnego smaku i koloru oferowanych napojów. Najbardziej urozmaicony z nich to Kuromitsu Kinako Matcha Frappe – deserowy smakołyk pokryty bitą śmietaną, syropem z brązowego cukru i posypany kinako (prażoną mąką sojową) uwieńczony ryżowymi kluseczkami shiratama. Pozostałe pozycje to Matcha Latte Frappe z bitą śmietaną i posypką z zielonej herbaty oraz klasyczna Matcha Latte na gorąco – z bitą śmietaną lub bez.
Wszystkie napoje z serii; źródło: Japan Today
Sproszkowana herbata użyta w napojach sieciówki pochodzi ze słynącego z jej produkcji rejonu Uji. Na półkach japońskich sklepów znajdziemy wiele herbacianych słodkości, takich jak słynne batoniki KitKat, paluszki Pocky a nawet chipsy i alkohole z dodatkiem tego specjału.
Zielone nowości od McCafé występują w trzech rozmiarach – S, M i L. Ich ceny, w zależności od rodzaju, wahają się od 350 jenów (ok. 11 zł*) do 490 jenów (ok. 16 zł*). Wersje mrożone dostępne będą do połowy października, a gorącymi będzie można cieszyć się jeszcze przez cały listopad tego roku.
*Przeliczenie na podstawie tabeli średniego kursu walut NBP z dnia 21.09.2018 roku
ŹRÓDŁA
Japan TodayMcDonald's Japan
JW Web Magazine