Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

O kraju JEN ZAPRASZA DO JAPONII

Tokyo Fashion Life

11.05.2013 | 22:48

Słaby jen oznacza miedzy innymi wzrost turystki zagranicznej w Japonii.

Dla Japończyków niestety oznacza to mniej podróży za granicę, a więcej w domu. Za to dla turystów planujących teraz odwiedzić Japonię, jej widmo jako kraju wprost niedościgłego powoli odchodzi do lamusa, bowiem niska wartość jena pozwala na zaplanowanie coraz odważniejszych pomysłów wyjazdowych na Daleki Wschód.

Zgodnie z przeliczeniami Japan National Tourism Organization ilość turystów odwiedzających Japonię tego roku wzrosła o 26 % w porównaniu z rokiem ubiegłym, co jest równe liczbie 857.000 tyś osób. Stanowi to największy wzrost podróżnej aktywności od 1964 roku.

Niebanalny wzrost notuje się po swego rodzaju kryzysie turystycznym, spowodowanym lękiem przed promieniowaniem radioaktywnym oraz przed konfliktem z Chinami. Jednocześnie, podczas kiedy turyści z Zachodu podwójnie nadrobili swoje zaległości w podróżach po Japonii, Chińczycy nadal wydają się unikać Kraju Wschodzącego Słońca.

Sławna dzielnica Tokio, Ginza również wydaje się być bardziej oblegana, szczególnie przez turystów z Europy Zachodniej. Pozytywnie nastawiony Hiroshi Sato z Biura Promocji Turystyki w Ishikawa, twierdzi, iż w porównaniu z rokiem ubiegłym po raz pierwszy od trzech miesięcy zaobserwowany został 44,5 % wzrost odwiedzin sławnego ogrodu Kenrokuen.

Ciekawe podłoże ma pewne opustoszenie Akihabary w ciągu kilku ostatnich weekendowych popołudni. Tamtejsze niskie ceny nie wabią już chińskich klientów, którzy nie odwiedzają mekki sprzętu elektronicznego z politycznych powodów.

Jednocześnie obserwuje się stabilny wzrost odwiedzin południowokoreańskich turystów. W związku z tym prefektura Ishikawa postanowiła zaprosić do współpracy 22 tamtejsze agencje turystyczne i przedstawić im nie tylko najpiękniejsze miejsca w Japonii ale i również najsławniejsze pola golfowe.

Również tokijski Disneyland chwali się wzrastająca z 22.2 na 22.7 milionów osób liczbą odwiedzających Myszkę Miki, gdzie 3% to turyści zagraniczni.

Na deser proponujemy Wam krótki filmik prezentujący Złoty Pawilon w Kioto, jeden z niemal obowiązkowych punktów programu turystycznego w Japonii.

 

ŹRÓDŁA

Japan Real Time
Travel Daily News

TAGI:

jen   promocja   podróżowanie   Tokio   rozrywka  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy