Cała Japonia w jednym miejscu!
Najświeższe wiadomości, artykuły i ciekawostki

ISSN 2450-3193

Gospodarka YAHOO JAPAN RUSZA Z PLATFORMĄ GIER PRZEGLĄDARKOWYCH

Prezentacja Game Plus; źródło: Nikkei Asia Review

23.07.2017 | 14:28
Opracowanie: Katarzyna Zdziarska

Druga najpopularniejsza strona internetowa w Japonii debiutuje na nowym obszarze.

We wtorek 18 lipca Yahoo Japan ogłosiło wejście na rynek gier jako właściciel platformy Game Plus. W założeniach na platformie mają znaleźć się gry powstałe z wykorzystaniem HTML5. Użytkownik nie musiałby instalować gry na smartfonie czy komputerze, dzięki streamingowi online i przeglądarce. W projekcie Yahoo Japan zjednało sobie 52 partnerów, w tym Square Enix Holdings Co. czy Koei Tecmo. Już wiadomo, że wśród 39 tytułów gier znajdują się cztery z uniwersum Final Fantasy oraz nowość Square Enix – Antique Canrnevale. Dyrektor operacyjny Yahoo Japan podczas konferencji prasowej powiedział:

Do tej pory sprzęt ograniczał możliwości gier online, ale teraz można grać przez sieć zawsze i wszędzie.

Optymistycznie wypowiada się również Koji Tezuka z Bandai Namco Entertainment – uważa, że baza użytkowników może się zwiększyć, ponieważ nie będą musieli instalować aplikacji.

Gry darmowe mają wbudowaną możliwość zakupu przez mikropłatności w grze, a za niektóre trzeba zapłacić przed rozpoczęciem przygody.

Nie tylko gracze mogą zyskać dzięki braku konieczności instalacji gry – platforma jest korzystna również dla deweloperów. Duże app markety, jak Google czy Apple, pobierają 30% przychodu uzyskanego z gry. Jednak Asia Nikkei nie podaje więcej szczegółów dotyczących podziału uzyskanego przychodu. Innym ograniczeniem, jakie nakładają Google i Apple na deweloperów gier, jest konieczność uzyskania zgody na wprowadzenie zmian do aplikacji – taki proces może trwać od jednego do dwóch tygodni. Ponadto przekierowywanie użytkowników poza aplikację łamie regulamin, wiąże się z tym też to, że wszystkie płatności realizowane przez graczy muszą znajdować się w obrębie danego marketu.

Yahoo Japan posiada bazę około 39 milionów użytkowników. A jako firma e-commerce przychody czerpie ze sprzedaży online i reklam. Wejście na rynek gier jest debiutem firmy na tym obszarze. Instytut Badawczy Yano szacuje, że japońscy gracze na gry mobilne wydadzą w tym roku 960 miliardów jenów (ponad 31 milionów złotych*).

Telewizja NHK o nowym przedsięwzięciu Yahoo Japan; źródło: 日本ニュース/ YouTube

* Na podstawie kursu średniego NBP z dnia 19.07.2017 r.

ŹRÓDŁA

The Japan Times
Nikkei Asia Review
Square Enix Holdings

TAGI:

gry  

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PARTNERZY

Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy
Partnerzy